30.4.05

Περι λογικής, ο λόγος

Μιλώντας για λογική, μια αγαπημένη μου από παλιά σελίδα είναι η Stephen's Guide to the Logical Fallacies . Επιστρέφω σε αυτή κατά καιρούς και την ξεφυλλίζω χωρίς να ψάχνω κάτι συγκεκριμένο. Απλά απολαμβάνω τις λυμένες ασκήσεις λογικής. Definitions – Examples – Proof και ..."όπερ έδει δείξαι" που έλεγε ο μαθηματικός μας στο λύκειο.

Περιπλανιέμαι στις «Πλάνες Λογικής». Οι περισσότερες μου είναι λίγο πολύ γνώριμες. Σε κάποιο βιβλίο, σε κάποιο άρθρο, σε κάποια συζήτηση τις έχω συναντήσει. Θα είχε πλάκα να μπορούσα να πω: Definitions – Examples – Proof και "όπερ έδει δείξαι"… να συντρίψω τον «αντίπαλο». Όμως δεν ψάχνω για λυσάρι λογικής. Να κάνω την σκέψη μου ποιο αποδοτική θέλω, να μην παγιδεύεται ξανά και ξανά στις ίδιες παγίδες και να μην γυρνά χαμένη, σε κύκλους.

Άλλες φορές επισκέπτομαι το site όταν είμαι αγανακτισμένος από τον τελευταίο συνομιλητή μου ή από την τελευταία εκνευριστική σκέψη που άκουσα ή διάβασα. Διαβάζω μερικές καταχωρήσεις και ηρεμώ. Δεν τολμώ να ξεκινήσω να εξηγώ εδώ ποιες απόψεις με αγανακτούν και για ποιο λόγο με εκνευρίζουν. Σε άλλο Post ίσως, κάποτε. Πάντως σε αυτές τι ς περιπτώσεις ίσως θα έπρεπε να πηγαίνω κατ ευθείαν στη σελίδα του site How to use this Guide όπου βρίσκεται και η παρακάτω φράση: «…and if you really want to persuade someone of something, remember that compassion, honesty and tact are as important as logic» [και αν πραγματικά θέλεις να πείσεις κάποιον για κάτι, θυμήσου ότι η συμπάθεια, η ειλικρίνεια και το τακτ είναι το ίδιο σημαντικά με την λογική]

Δεν υπάρχουν σχόλια: